אינדיקטורים לביצועי מפתח המתמקדים בחברה ספציפית ביעדים עסקיים מרכזיים ידועים בשם Key Performance Indicators (KPI). אינדיקטורים אלה ידועים כאינדיקטורים לביצועי מפתח (KPI). הם מודדים את התקדמות החברה לקראת פגישת יעדיה העסקיים המרכזיים. לדוגמה, עסק יכול להשתמש ב ־ Key Performance Indicators כדי לקבוע אם להשיק מוצר חדש, להציג שירות חדש או להגדיל את ההוצאה השיווקית. שימושים אחרים עבור KPI יכולים לכלול גם הגדרה של איזה חבר צוות מוקצה עם משימה או אחריות מסוימת, וכי יש ליצור קשר עם הלקוח ובאילו דיווחים לייצר באופן קבוע.

ישנן שיטות סטטיסטיות רבות שניתן להשתמש בהן כדי לחשב מחוון ביצועים מרכזיים. הם גם יכולים להשתנות מארגון אחד למשנהו. שיטת מדידת תוצאות המפתח (KEM) היא השיטה הפופולרית ביותר לחישוב מדדי מפתח. KEM משתמש בחמישה סוגים של אינדיקטורים סטטיסטיים: אינדקס מנהל הרכש, מנהל הרכש Outputs ו (PMO), ציון מטרה מפתח, ו (KTS), צורות הכנסות מרכזי ומחווני מפתח ממקורות פנימיים וחיצוניים (KIV). חמשת מדדי הביצועים של מפתח אלה אפשריים לשימוש בחישוב ביצועי החברה הנוכחיים. הם צריכים להיכלל בכל הכנת מחוון ביצוע מפתח. חברות ייעוץ ניהולי משתמשות לעתים קרובות באינדיקטור הביצועים של KPI (Key Performance Indicator) בשיתוף עם אמצעים פיננסיים אחרים כדי להעריך את כלל הבריאות והקיימות של עסק. לפיכך, ניתן לבטא את KPI כמספר אחוזי או כמספר טווח.

ניתן להשתמש ב-KPI כדי למדוד ביצועים עסקיים זמינים. הדרך הראשונה שבה ניתן להשתמש באינדיקטורים לביצועים מרכזיים היא להשוות מול הביצועים האמיתיים או האחרונים של העסק. הדרך השנייה היא להשוות מול ציפייה המבוססת על הופעות קודמות. פירוש הדבר הוא שאם החברה מתגברת על עמיתיה, המטרי הנבחר יהיה גם יוצא מן הכלל.

על כן רוב המנהלים מעדיפים את מדד אינדיקטורי מפתח באמצעות KPI בהתבסס על המדידה האחרונה, במיוחד כשמדובר בהגדרת מטרות והגדרת אבני דרך עבור החברה. אינדיקטורים מרכזיים לביצוע החלטות עסקיות מושכלות על ידי הצגת נתוני מנהל אשר מראים כיצד יחידות החברה מבצעות בהשוואה ליעדים העסקיים המרכזיים. מנהלים צריכים להיות מסוגלים להשוות את המדידה האמיתית או האחרונה עם הציפיות כדי שיוכלו לראות את התמונה האמיתית ואת התוכנית לעתיד. הוא גם מאפשר למנהל לקבוע את אבני הדרך הדרושות כדי להשיג את רמת הביצועים הרצויה.

שביעות רצון הלקוח מדדים ביצועים כמו שביעות רצון הלקוח עוקב אחר דירוג שביעות הרצון הכללי לכל לקוח של הארגון. לקוחות מרוצים ימליצו יותר על החברה לאחרים שמחפשים מוצרים ושירותים. רמות גבוהות של לקוחות מרוצים הן סימן לכך שחברה הצליחה. לקוחות מרוצים הם סימן לנאמנות המותג של החברה. יתרה מזו, רמות גבוהות של שביעות רצון מהלקוחות מרמזות גם על רמות גבוהות של שמירה על הלקוחות הקיימים. שני המושגים האלה חיוניים מאוד בקבלת החלטות עסקיות מושכלות היטב ובהבטחת חדירת שוק טובה בקרב לקוחות חדשים.

חברה יכולה למדוד מדדי ביצועים מרכזיים ממקורות אחרים, כגון רשומות של ספקים להליכים פנימיים. ניהול יחסי לקוחות (תוכנת CRM) מסייע במעקב אחר כל היחסים בין החברה ללקוחותיה. זה כולל את רמות הסיפוק ודפוסי הנאמנות. תוכנת CRM יכולה לשמש חברות לפקח על כל הלקוחות שלהן, לנתח את איכות שירות הלקוחות, ולעקוב אחר ההצלחה של קמפיינים שיווקיים. יועצים יכולים להשתמש בדו "ח ניתוח הפער כדי לזהות פערים בין ביצועים אמיתיים וצפויים. בדרך זו, ניתן לזהות את הבעיות ולפעול על מנת לטפל בהן, או לתקן תהליכים משופרים.

דרך יעילה נוספת לעקוב אחר מדדי ביצועי מפתח היא באמצעות סקרים, שאלונים וקבוצות מיקוד. סקרים יכולים להתבצע על ידי חברת היועץ או משתמשי הקצה עצמם. ניתן להעריך את רמות השימוש הנוכחיות במדדי ביצועי מפתח על ידי שימוש בשאלונים. החברה יכולה להשתמש במשוב מהמשתמשים כדי לשפר את האסטרטגיות שלה ולעקוב אחר השינויים הנדרשים.

קבוצות מיקוד הן מקור מצוין נוסף של מידע על מדדי ביצועי מפתח. לעתים קרובות משתמשים בהם לזיהוי הבעיות שלא ניצבות בפני המשתמשים ולתכנון תהליכים יעילים ושימושיים יותר. קיי-פי-איי משמשים כדי לתת ליועצים מושג על התקדמות הארגון. זה מאפשר לחברת הייעוץ הניהולי לתכנן להתפתחויות עתידיות בזמן. אלה הם רק כמה מתוך רבים של KPI שנותנים עסקים סקירה של הביצועים של החברה שלהם.

Elizabeth